سایت آموزشی و بازیسازی ربات گیمز

#برخورد_دو_آبجکت ☑️



مثلا می‌خواهیم وقتی پلیر (آبجکت بازی‌کن) به آبجکت دیوار یا سنگ برخورد کرد ثابت بشه و نتونه ازش عبور کنه✅



قدم اول👈 وارد آبجکت دیوار یا هر آبجکت ثابتی میشیم که قراره در صورت برخورد بازی کن با اون Player ازش عبور نکنه 🔹



قدم دوم👈 از اون کادر سمت چپ که مربوط به مشخصات آبجکته گزینه solid (جامد) رو انتخاب می‌کنیم تا به عنوان یک آبجکت ثابت شناخته بشه 🔹



قدم سوم👈 حالا وارد شئ بازی‌کن میشیم (آبجکت‌اش) و یه ایونت Collision (به معنای برخورد) اضافه ‌و آبجکت دیوار رو برمی‌گزینیم 🔹


قدم چهارم👈 سپس در منوی اکشن ها از همان قسمت move گزینه move fixed را دراگ می‌کنیم 🔹



قدم پنجم👈 سپس جهت □ (بدون حرکت یعنی مربع وسط جهات) رو سلکت می‌کنیم و OK می‌دهیم🔹



☑️ به همین آسانی! حالا رومتون رو بسازید و سایر ایونت های حرکت رو بزارید و هنگام بازی دیگه از آبجکت دیوار قادر به عبور نیستید ✅


منبع🌐 گروه 🖥 Robot Games 💻


  • robot games

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی