چگونه کاری کنیم که ابجکت ما در گیم میکر پس از برخورد با دیوار از آن عبور نکند
#برخورد_دو_آبجکت ☑️
مثلا میخواهیم وقتی پلیر (آبجکت بازیکن) به آبجکت دیوار یا سنگ برخورد کرد ثابت بشه و نتونه ازش عبور کنه✅
قدم اول👈 وارد آبجکت دیوار یا هر آبجکت ثابتی میشیم که قراره در صورت برخورد بازی کن با اون Player ازش عبور نکنه 🔹
قدم دوم👈 از اون کادر سمت چپ که مربوط به مشخصات آبجکته گزینه solid (جامد) رو انتخاب میکنیم تا به عنوان یک آبجکت ثابت شناخته بشه 🔹
قدم سوم👈 حالا وارد شئ بازیکن میشیم (آبجکتاش) و یه ایونت Collision (به معنای برخورد) اضافه و آبجکت دیوار رو برمیگزینیم 🔹
قدم چهارم👈 سپس در منوی اکشن ها از همان قسمت move گزینه move fixed را دراگ میکنیم 🔹
قدم پنجم👈 سپس جهت □ (بدون حرکت یعنی مربع وسط جهات) رو سلکت میکنیم و OK میدهیم🔹
☑️ به همین آسانی! حالا رومتون رو بسازید و سایر ایونت های حرکت رو بزارید و هنگام بازی دیگه از آبجکت دیوار قادر به عبور نیستید ✅
منبع🌐 گروه 🖥 Robot Games 💻
- ۹۶/۰۳/۲۸